torstai 4. maaliskuuta 2010

Puu - Tree

3 kommenttia:

heidi. kirjoitti...

Waaaauuuu! Mitä kuvia, Kati tuo varvaskuva on ehkä maailman ihanin. Olen mykistynyt ihastuksesta täällä vallan!

Millaisilla vehkeillä te kuvaatte? Onko objektiiveja, salamalaitteita sun muita juttuloita käytössä ja käytättekö kuvankäsittelyohjelmaa kuvien viimeistelyyn?


Aivan mahtis blogi. :)

gatinha kirjoitti...

Mulla on Canon EOS1000D, eikä lisälaitteita. Vain se objektiivi, joka tuli vehkeen mukana kun sen kaupasta ulos kannoin (18-55mm).

Minä olen kajonnut kahteen kuvaani kuvankäsittelyohjelmalla, varpaista tein mustavalkoiset ja tuon puun kirkkautta lisäsin ihan pikkuisen.
Sumukuvan oonkin kaivanut arkistoista ja se on kuvattu jollain Fujin shitshotilla :)

Kiitokset, ja tervetuloa uudestaan :)

kikkomies kirjoitti...

Noi Katin kuvat taitavat olla astetta luomumpia kuin mun, jos kohta en minäkään ole mitään keinotekoisesti kuviin lisännyt. Kaikki mikä kuvassa näkyy on tullut linssin kautta kuvaan mukaan.

Rajausta, sävyjen säätöä, nurkkien/taustan tunnennusta - noilla mennään useimmissa kuvissa.

Erityisen tyytyväinen tähän mennessä olen tuohon "Vanishiin", siinä ei ole tehty mitään kuvankäsittelykikkoja, osapuilleen tuommoisena se muistikortille tallentui.

Tuo "Eroavaisuus" nyt on aika selkee, se ei ole ihan luomu.. Ja tämän "Puun" kohdalla pitää tunnustaa että muutaman sähkölangan ja tolpan siivosin kuvasta pois. Valitettavasti siivousjäljet jopa huomaa kun niitä osaa etsiä, mutta näillä mennään ja pärjätäkin pitäis.

Kuvausvärkeistä sen verran että mulla on muutaman vuoden ikäinen digijärkkäri, siihen muutama linssi sekä pari heikohkoa salamatuikkua. Niin ja jalusta :)

"Viisi" -kuvassa on vähän kikkailtu em. tuikkujen kanssa, toinen salama ampui hitusen valoa telkkarin kylkeen, toinen valaisi ne "olympiarenkaat".

Että näin, kiitos mielenkiinnosta ja kiitos kun lisäsit itsesi lukijaksi, käyhän poikkeilemassa!